tisdag 19 april 2011

Tisdag.

Tänk att det gick som jag befarade, det kunde väl inte vara så enkelt att alla tre deklarationerna skulle kunna bli klara på en eftermiddag. Min blev klar och det kan jag lova att den visade bara dystra siffror. Stellans och företagets kunde inte göras klar på grund av att det saknades en uppgift. Skitt också, men tur att det var anstånd begärd annar blir det ännu dyrare.

Denna förmiddag har varit som alla andra dagar, dammsugning kom till och nu har jag renbäddat i sängen, det blir skönt att krypa ner nyduschad och med veckans Allers i handen.

Nu blir det att dra på sej arbetshandskarna och gå ut och raka lite det är ju inte speciellt roligt men man får ju avreagera sej och det är bra.

Idag har jag upptäck att min novemberkaktus har blivit vilsen, den börjar blomma nu, det finns visst påskkaktus men den här har inte blommat vid den här tiden förut, men visst är det roligt. Tomaterna och de små pelargonerna tar sej så fint och när jag tar i tomatplantorna doftar det sommar, men än dröjer det innan de kan´kan planteras ut.

Det blir Bossedag i morgon igen, så det blir en resa till Buda, tur att det inte är halka längre, sen får jag väl inte träffa honom på 14 dagar för han har väl påsklov som alla andra. I kväll tror jag att jag skall se på Plastikkirurgerna, intressant att se hur folk ser på sej själva och vill göra förändringar med sina kroppar, jag tycker att det räcker med att man måste behandlas när man blir sjuk, men man har olika värderingar.

Halvmulet +17,8 grader kl 17.35

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar