måndag 18 april 2011

Måndag. Lika vackert i dag. på min promenad mötte jag först Lotta och hundarna, det är arbetsdag så de måste rasta av sej riktigt. När jag får se Mossbergssjön ser det ut som isen bara är ett tunt skinn på ytan, det är nog inte många dagar kvar innan allt är borta och då, efter något dygn är det dags för slomfiske för dem som gillar detta. Förr var det en stor högtid när slommen gick till och folk stod efter älvkanten med stora håvar och fiskade. Hemma blev det gris - och kattmat för ingen åt något sådant, men det sades att det var en delikatess. Jag har tagit ett stort kliv över en tröskel i dag, jag har bestämt och beställt ett smideskors, det är så tungt och varje sak som skall avslutas blir så definitivt för mej, men jag tröstar mej med att det väl känns lika för alla förutom att vi har dragit ut på tiden med allt. Jag hoppas att alla förstår att man måste inte ha bråttom för att allt skall bli klart som det säjs. Allt får lov att ta sin tid och man behöver faktiskt vila lite mellan alla steg som skall tas. I morgon skall det deklareras, det skall rivas i papper och jag tror att jag har gjort allt klart för både våra och företagets deklarationer, skönt när detta är gjort. Jag satt ute på balkongen och läste varvat med handarbete och det blev så varmt att jag var tvungen att gå in en stund, det blir riktigt varmt därute på västsidan. Solsken kl 17.05 + 19,1 grader. Det är nog varmaste dagen hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar