lördag 9 april 2011

Lördag. I dag har det hänt saker på Framnäs. Som vanligt tidig morgon, gjorde en promenad men den blev inte lång idag, jag tyckte det var motvind år alla håll. Efter frukost kom Lotta, Eilert och alla hundarna förbi och de skulle komma hit sen och börja plocka in möbler och saker tillbaka till timmerstugan. Nu skall det bli riktigt skönt att börja plocka därute och sätta upp tavlorna mm. Eilert har monterat ihop den ena sängen så det är bara en kvar. Hoppas att allt blir klart till påsk så vi kan vara därute. Visst är det häftigt att ha fritidshuset 30 meter från bostaden, det blir ju inga onödiga resekostnader. Jag har inte hjälpt till med att bära något, är så rädd att få ont i ryggen så jag stod för marktjänsten istället grillad korv med bröd, enklast tänkbara. Och så var det Bosse, hussarna och matte skulle till Karlstad på födelsedagskalas. Inte behöver vovven vara ensam så nu är han här hos mej och ligger just nu i fåtöljen en stund, det blåser och dundrar här och han får just ingen ro i kroppen utan måste skälla stup i ett för han tror att det kommer någon. Jag åker nog hem med honom i kväll annars kanske varken han eller jag sova. Nu är i alla fall allt gran- och tallris bortplockat och ligger på eldstaden det får bli en brasa till Valborg. Jag har förberett mej för aftonen och kvällen, korsorden i ordning, stickningen framme och ett nytt broderi påbörjat och så är det ju Körslaget, förra vecka tyckte jag inte att det var så bra men hoppas på ett bättre tema denna gång. Solen skiner, blåsten viner just nu kl 16.55 +12,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar