lördag 16 april 2011

Lördag I dag har det varit så vackert väder så jag har glömt bort min blogg. När jag kom upp i morse var det riktigt dimmigt så jag avstod från promenaden men dimman lättade så småningom och det blev vackert. Efter att jag ätit gick jag ut och planterade blommor i korgarna. Det blev rätt bra och Lotta och jag åke till kyrkogården, där tog vi bort granris plockade upp lyktorna och satte dit blomsterkorgarna. Det kändes så bra att vi varit och gjort detta. Hem med Lotta, hämta björkris till kusin. Det måste ha gått väldigt fort för det börjar grönska i riset, jag tycker nästan att det är för sent att sätta i påskpynt vill inte ha löv i riset. En tur till Fredrik o Mari, eller framför allt Sigge som fick ett märgben från mormor, stackarn han begrep inte att det skulle gnagas på, men det tror jag grannen Liam visste för han kom och verkade vilja smaka. När jag kom hem löste jag korsord i NWT trögt idag, men för en stund sen lossnade det så nu blir det nog miljonkrysset sen. Promenaden blev på eftermiddagen och nu skall jag sätta mej på balkongen och läsa en stund och njuta av solen, eventuellt kommer rådjuren tillbaka på vallen och betar, hackspetten sitter och hackar och fåglarna kvittrar, det är våren det. Soligt hela dagen kl 18,45 +15,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar