onsdag 13 april 2011

Onsdag. Nu har jag fått sommardäcken monterade på bilen. Hade tid 16,45 i eftermiddag och jag har inte kommit för med att börja med något på hela dagen. Är inte detta ett tecken på att man börjar bli gammal men så är det. På förmiddagen tog jag skampåsen och gick till Eva och lämnade tillbaka garnet. Hoppas att det går bättre för henne om hon försöker men nog gnager det lite innerst inne för att jag inte lyckades. Nu skall jag göra klar en liten halsduk som har varit ett "andrahandsarbete" och så får jag tänka ut något nytt att sticka. Kanske en liten kofta eller tröja till Signe, vi får se vad det blir. Mina vinterdäck går en säsong till och det var bra och sommardäcken tror jag var nya förra sommaren. Bilen är allt ett dyrt kapitel, framförallt bensinen just nu. Det blir snart omöjligt för folk i glesbygden att kunna åka till arbetet, förr i tiden fanns det arbetarbussar som gick så att folk kunde ta sej till Järnverket. Miljön är ju viktig men hur skall man bära sej. och är det meningen att vi alla skall sitta hemma och och tänka på om vi kan göra oss en tur med bilen och förstöra miljön, eller sitta ensam hemma. Jag begriper inte ett dugg av detta, vet bara att jag förbrukar ca 30 liter bensin i månaden och den miljöförstöringen har jag inget dåligt samvete över. Mulet hela dagen och små droppar har fallit tidvis, kl 17.40 +10,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar