onsdag 6 april 2011

Onsdag Himlen var mulen även idag och det duggade lite när jag var ute och gick men när jag har ätit min frukostgröt och precis satt på diskmaskinen så knackar det på dörren. Eva M kom och hon hade en plastkasse i handen. Hon kom med garn och beskrivning, jag skall sticka en liten bolero och jag har suttit och studerat stickbeskrivningen och konstaterat att det här kommer nog att bli knepigt, får nog stänga radion och ha dörren låst, verkar som jag får följa rad för rad varv på varv. Just nu kan jag inte begripa hur det kommer att bli. Men, jag har även gjort något idag, jag har tvättat köksfönster och bytt gardiner, det var riktigt skönt att få börja med fönstertvätten för fönstren är både lortiga och så är det ju så dammigt. Började även i vardagsrummet men det började blåsa så hårt så jag fick ge mej. Vilken vacker dag det blev, jag tittade på termometern i morse och den visade +4 grader. Tittade vid middagstid och det var samma temp fast det var så varmt ute så nu är det nog dags för en ny termometer. Ytterdörren har stått öppen nästan hela dagen och nu har jag sänkt ner värmen inomhus. När jag nu började röra kring med blev jag lite sugen på nya mattor, jag tycker om att ha röllakansmattor i köket, de är ju lite stela och bängliga men så tåliga och i vardagsrummet skulle det inte sitta fel med nytt heller men det kommer säkert att falla på priset, men en omgång blir det nog, skall ta mej en tur till Gun-Britt på Risbergsheden hon är rätt duktig på att prata omkull en. Vädret får jag inte klaga på nu, solsken och nästan 15 grader varmt. Nu får väl snön och isarna ge med sej. Hoppas att jag minns när det förhoppningsvis blir riktigt varmt i sommar att jag inte skall klaga på värmen, men det kommer jag säkert att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar