onsdag 1 juni 2011

Onsdag

Nu skall jag unna mej en liten vilopaus och jag är trött i ryggen. Det blev ju så att Lotta och jag gjorde oss en tur till Risbergs Handelsträdgård. Det blev pelargonior till balkonglådorna med en kantlobelia emellan. Nu är det planterat och klart på altanen så nu har jag börjat på balkongen. Jag hart köpt nya lådor dit och så skulle jag ha nya hållare. Fy så omständigt att få 2 skruvar och muttrar rätt och så skall det bli stabilt också. Detta är nu fixat och härnäst blir det att planterta i amplarna på västsidan.

Jag har även haft lite pyssel med "bluffakturan" eller vad man skall kalla det. Jag har nu skickat tillbaka räkningen och gjort som Rådrummet och Svensk Handel rekommenderar, en kopia till säkerhetsavdelningen på Svensk Handel och poliskontakt, polisen tyckte att jag skulle avvakta med anmälan tills det kommer en påminnelse. Hoppas att det reder upp sej så att jag inte behöver betala något.

Jag tycker att det är så härligt med det sköna vädret vi har. Nu skall jag gå ut och fortsätta med mina göranden, bl a sopa bort all jord som jag har spillt ut, min helgstädning var snabbt avklarad torkat av köksbordet och lagt på en ny duk, dammsög gjorde jag igår ¨å nu får det duga åt mej.

Solsken kl 17.15 + 20,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar