onsdag 8 juni 2011

Onsdag.

Nu är jag hemkommen efter en trevlig eftermiddag hos Agnes B vid Hinnsjön. Säterstugan ligger så fint vid vattnet, det var flera uteplatser och ett inglasat rum samt iordningställda sovutrymmen ute på gården. Vi blev fägnade med kallskuret, potatissallad och grönsallad, därefter kaffe och Pinocciotårta, jag tog kanske en tesked potatissallad och en liten skiva tårta, det var ju avslutning på deras syjunta. I alla fall så trodde jag att man skulle ha handarbete med sej, men där bedrog jag mej,ingen hade något sådant med sej. Det var i alla fall riktigt trevligt med bra väder och sjön nästan som en spegel.

När vi började bryta upp såg vi mycket mörka moln på himlen och det började mullra på så det var skönt att komma hem.

I dag har jag sått min sallad och planterat färdigt löken. En kruka med fuchia och något som skall hänga har jag gjort iordning också ,en kruka med några kaktusar i har jag ställt ute på verandabordet, skall bli roligt att se om de kommer att klara sej.

Nu blir det till att vattna allt för i växthuset är det säkert ganska torrt nu.

Soligt i stort sett hela dagen och kl 19.35 + 22,9 grader. I morgon är det Bossedag.

1 kommentar:

  1. Så trevligt med en sammerafta ve en sjö.
    Fika o goa vänner. Dä ä fest för oss det.

    SvaraRadera