onsdag 15 juni 2011

Onsdag

Vilken fin morgon att inta sin frukost och läsa tidningen. Jag har sovit riktigt gott inatt och vaknade av fågelkvitter ute på balkongen.

Jag kände för att jobba ute idag, började att rota i grusgången, men så hopplöst, jag kom ingen vägen så till slut ringde jag Westlunds och L-O skall komma hit en kväll och riva upp gruset så jag får lite ordning på detta. Jag har en rabatt på södra sidan växthuset som grott igen totalt så där har jag tillbringat några timmar men nu fattas det jord och var till Granngården och det blev inte bara jord utan en pion, en lavendel och 2 Hosta tror jag att de heter. Synd att det kom en regnskur med åska för nu vill jag inte vara ute och peta i jorden. Lotta kom så hon har vattnat i växthuset och mina tomater och phylasis börjar blomma. Man känner lite stolthet när man sått de små fröna och och får vara med hela tiden till förhoppningsvis plantorna bär frukt.

Just nu funderar jag skarpt på att lägga mej ner här på altansoffan med en flispläd över mej
och läsa en stund samt höra regnet smattra på taket och åskan mullrar en bra bit bort. Kl 16.45 +17,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar