onsdag 22 juni 2011

Onsdag

Idag tar jag det lugnt, jag gör minsta möjliga och tänker inte utsätta mej för några besvärligheter. Förmiddagen var lugn, jag går och plockar lite och dammtorkar, lagar mej lunch och börjar vänta på att Emma skall hämtas på ridskolan i Uddeholm. När vi åkte hem kom jag att tänka på att vovven Sigge hade ju kunnat följa med ut och åka en tur eftersom han var ensam.

När vi kom hem så var han inte ensam, husse har kommit hem, men bakluckan var ju öppen på min bil och han väntade bara på ett "varsågod" så han kunde hoppa in, så nu sitter vi här på verandasoffan och filosoferar. Vi ser en katt ute på gräsmattan och Billqvists Leia med matte kommer förbi, men Sigge sitter här och säjer inte ett ord. Korna och kalvarna bryr han sej inte alls om, verkar som att han inte vill titta. Det är något speciellt med dessa snälla golden.

I går kväll var Lotta o Eilert med hundar hit och vi var ute i timmerstugan. Hundarna satt så snällt utanför men till slut orkade inte Merri hålla sej utan kom in men pojkarna var kvar ute.

När Sigge åkt hem skall jag ta mej en tur med bilen och se var jag skall plocka midsommarblommor mm, hoppas att det blir en lika fin kväll som det var i går.

Kl 16.25 + 19 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar