tisdag 14 juni 2011

Tisdag

Jag måste erkänna att det faktiskt har varit skönt med en innedag. Skönt att gå och plocka lite och se över blommor m m. Jag har nästan njutit lite, nu senast tog jag fram mitt strumpskaft som jag började på i går och satte mej och lyssnade på Anders Olsson och hans sommarprogram. Vilken underbar känsla för honom att hitta rätt i sin träning och att lyckas så bra i simningen. All heder till honom och även till hans musikval.

I dag skulle min mamma fyllt 96 år. Jag var till kyrkogården men rhododenron som blommar så fint här ute, förr om åren har jasminen och bondpionerna blommat men det verkar vara lite senare med dem i är.

Jag trodde att det det skulle bli regn hela dagen men just nu bryter solen fram och det ljusnar, kanske att det kan vara möjligt att sitta på balkongen en stund i kvällningen, jag tycker att det är så skönt att sitta utomhus och jag lyssnar gärna på radio, teve blir det lite av på sommaren för mej, tittar bara om det är något speciellt.

Fick min strömräkning i dag, jämförde förbrukningen mot maj förra året och jag har använt 2 kilowatt mindre än i fjol.

Regn eller dugg hela dagen, + 17,4 grader kl 16.30 solen gör sina tappra försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar