söndag 5 juni 2011

Söndag

Nu jar jag verkligen blivit bortskämd med det varma vädret, jag tyckte att det var dirket kallt idag, och den här blåsten. I går kväll fick jag takskivan till växthuset insatt, det var spännande i morse att se om den satt kvar och det gjorde den.

På förmiddagen ringde en granne och ville ge mej plantor (skvattram tror jag) och som vanligt kunde jag inte säja ifrån utan gick dit för att hämta o gode gud de hade sått sej så hon hade fullt i en rabatt. Nu satte jag ner dem i en balkonglåda så att jag får se hur de tar sej ut.

För övrigt har dagen gått i lättjans tecken. Halv sex är jag bjuden till Buda på mat. Marcus fyller 16 år, nu har pojken blivit så stor så det blir ingen present idag men han skall få en liten sak av mej som vi kan kalla examenspresent för han går ju ur nian. Jag tycker att när ungdomarna fyllt femton år är de så stora och det blir svårt att köpa något till dem därför har jag slutat med både födelsedag och julklapp. Man kan väl ge en liten present ibland ändå.

Kl 16.00 visar termometern på + 20 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar