lördag 18 juni 2011

Lördag

Idag var det riktigt mulet och inte inbjudande till att stiga upp så jag låg och lyssnade på "Ring så spelar vi", därefter hämta tidningar och frukost.

Jag trotsade regnet och var till kyrkogården med pioner som jag fått av grannen. Bondpionerna är ju så vackra och doftar så gott. På hemvägen var jag in och tittade till Marianne och Bo och det blev en liten skvätt kaffe.

Varit ute lite på verandan och plockat och nu har jag äntligen kastat bort penseer och violer som jag har haft i en kasse.

Eftermiddagen har gått så fort, jag fick besök av Curt och Jill Å och vi satt och pratade drack kaffe och så hade de tårta med sej, för artighetens skull tog jag en liten flisa, men nu får det inte bli flera flisor på ett tag, men trevligt hade vi.

Det dåliga vädret gör att jag behöver inte vattna just något, men jag skall gå ut och kolla i mitt växthus om tomaterna kanske behöver en skvätt.

Mulet hela dage och det kommer skurar kl 17.55 + 17,1 grader. Lite varmare än i går. Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar