torsdag 9 juni 2011

Torsdag.

I dag har jag gått med en bitterljuv smak i munnen, jag har kunnat säja "nej jag vill inte, det skall passa för mej". Nu var det kusin igen som försöker styra med mej och att jag skall komma när det passar henne men i dag lyckades jag säja NEJ, det känns både bra och dåligt.

Bossedag har det varit hela dagen och jag fick för ovanlighetens skull främmande, passar bra när han är här och han som vanligt skällde som bara den. Synd att det skall vara så med honom, stackarn.

Jag smet från honom en liten stund och var till kyrkogården och planterade de riktiga blommorna hos Stellan, det är så overkligt.

Hemma igen började jag städa över här, skönt för nu kan jag göra som jag vill i morgon utan något måste. Funderar på om jag skall skaffa en stickning till, jag är inte säker men vill gärna ha 2 stycken på gång, den här västen som jag håller på med är det ingen brådska med, men ikväll skall bokmärket bli monterat och klart.

Nu är det mulet och det kommer skur på skur men fortfarande är det kvavt ute, kl 18.00 visar termometern 23,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar