lördag 4 juni 2011

Lördag

Å solen skiner så vackert även denna morgon, men lite sur blev jag när jag hämtade tidningarna i dag för DN saknades. Det har väl blivit något fel förstår jag men den kommer kanske på tisdag. Det är ju framförallt korsordet som jag saknar.

Annars har dagen varit som alla andra förutom att jag haft släktträff, kusin och jag, hon ringde i går och undrade om jag skulle "dit sör", kunde ju inte förneka detta för jag har räknat ut vilka blommor som jag skulle ta med. "Dit sör" var nog inte den största anledningen för hon hade en stor tidningskasse, annat skräp, ärende till ICA och storhandling på Pekås. Det är inte lätt att bli gammal och behöva hjälp men inte vill erkänna detta.

Hemma igen blev det lunch, därefter blev soffan på verandan mycket inbjudande, la mej ner och skulle läsa tidningen ordentligt, och det gick som det gick, sov en dryg timme. Det är riktigt skönt att sova ute.

Efter denna händelse har jag nu sytt 2 kuddfodral som skall fyllas, det blir bra när John Blund knackar på här ute på verandan.

Varmt och kvavt, undrar om det kan bli åska som det pratats om kl 17,35 +28.0 grader,medelhavsvärme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar