lördag 25 juni 2011

Midsommardagen.
Måste berätta att jag fick midsommarbjörkar till min altan och jag blev så nöjd och belåten, synd bara att inte vädret är på vår sida men man får ta det som det kommer.

I går förmiddag gjorde jag iordning buketter och var till kyrkogården, satt där och tänkte på att för 49 år sedan förlovade vi oss vi var unga och glada och tyckte att vi hade hela livet framför oss, visst fick vi många fina år tillsammans, saknaden är så stor.

I går åt vi midsommarbuffé på Torsby Golfrestaurang Lotta, Eilert, Hannes, Monica P och jag. Maten var god med det är konstigt att man aldrig är nöjd, jag saknade ägghalvor och Monica hade velat ha lax och Lotta tyckte jag frågade efter tårta. Vi var i alla fall mätta när vi åkte hem.

Kvällningen tillbringade jag med korsord och virkning, jag slängde ett öga på Tina Ahlins midsommarprogram, inget speciellt det heller, men måste erkänna att trots att jag är ensam mår jag bäst hemma.

Idag är vädret lika tråkigt som i går fast det har ju inte regnat. Förmiddagskaffe hos Lotta, träffade Eva där och det blev en pratstund, nu skall jag förbereda mej för 70-årskalas, jag är inte någon kalasmänniska men ibland kan man bara inte säja nej tack. Skönt med egen bil så att man kan tack för sej och åka hem när man vill.

Mulet, kl 15.30 +17,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar