måndag 6 juni 2011

Måndag

I dag är jag riktigt sen med mitt bloggande men det har varit fullt upp. Just nu är det så mycket i trädgården så mina promenader har blivit ganska glesa men jag rör mej i alla fall. Efter frukost började jag plantera min Buxbomhäck, har ju blivit lovad hjälp med att göra hål men, trots en påminnelse har inget skett så då är det bara att försöka själv och det gick ju men nog var det hårt att komma genom gräset.Nu är detta gjort och jag behöver inte gå och titta på buskarna och vara rädd för att de blir förstörda.Och framför allt "jag gjorde det själv".

Under tiden som jag höll på med detta ringer Emma och vill komma, hon skall till Täppan och rida och efter det så vill hon klippa gräset. När jag planterat klart tog jag gräsklipparen och klippte runt alla kanter så att det skulle bli lättare att klippa. Just när Emma kommer upp på trappan börjar det ösregna och åska så det blev lite fika och sen hemresa för henne.

Jag blev ju bjuden på middag på Häggvägen, där blev det grillat och en hel del godsaker till, en vitlökssalami fick jag med mej hem det är Adam som gjort affär med mej.

Hemma igen blev det att kolla om regnet blåst ur gräset och det har det gjort så bara att fortsätta klippa klart, sen var det växthuset, vattning och med lite jädrar anamma fickjag in planteringsjord så nu har jag planterat kapkrusbären och lök.

Nu återstår att vatta både ute på balkong, veranda och inomhus.

BRA KVINNA REDER SEJ SJÄLV nästan jämt.

Åskvarmt héla dagen en riktig skur och några smällar men fortfarande mycket kvavt kl 19,50 + 24,9 grander.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar