torsdag 2 juni 2011

Torsdag

Just nu är datorn och jag ute på verandan och mår så bra man kan göra. Nyss utstigen ur duschen, det var verkligern nödvändigt, jag har varit ute och klipp ner min hallonhäck. Innan jag kom i duschen kliade och stack det överallt, små taggar i fingrarna och blåsor från brännässlor, ett riktigt skitjobb men nu är det klart, sen blir det väl att hålla efter för det finns säkert full marken av rötter.

Jag har vattnat mina växter som jag planterade i går och det ser ut att de har klarat första dygnet riktigt bra. I växthuset syns det direkt när det blir varmare och växtligheten blir bättre, tyckte förut att jag anade små knoppar i tomatplantorna. Vilken lycka der är att få äta av sina solvarma tomater.

Satt just och hörde på Klartext i radion där de bl a berättade om EHEC-smittan och att den är allvarligare än man trott från början och att man kan dö av den. Undrar hur barnen tänker, snart allt är farligt, många olika smittor i kött, kyckling och andra matvaror, inte så konstigt att barnen väljer andra alternativ i sin mathållning, det verkar bli mera åt det vegetariska hållet men nu kanske de även avstår från grönsaker och det skulle ju vara synd. Detta är bara en liten fundering från min sida.

Vackert väder trots att det var en kylig förmiddag tycker jag kl 18.45 +21 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar