fredag 10 juni 2011

Fredag

I dag har jag en lugn och fridfull förmiddag, inget planerat utom att handla hem mat och att åka till Ridhuset för att titta på Emmas ridlektion och även hämta hem henne.

När jag kom hem efter Ica-besöket ringer Fredrik och undrar om Sigge får vara här på eftermiddagen. Det går ju alldeles utmärkt, men när Sigge kommer är han så förstörd, VÅTEXEM på svansen. Detta elände som drabbar hundarna, husse har klippt bort håren och tvättat rent, han ser rent förtvivlad ut, gör säkert ont och kliar och dessutom tror jag att han skäms lite. Stackarn. Vi gick och la oss en stund och då glömde han bort sej men nu är det lika illa igen.

Stor studentdag är det ju också, hoppas att det håller uppe så att det inte kommer regn på fina kläder och frisyrer. Vilken stor dag det måste vara att efter så många år få känna sej vuxna och färdiga att välja sina vägar i livet.

När jag har hämtat Emma tror jag att det blir en altankväll med tända ljus och stickningen, det är allt bra skönt att inte ha något speciellt planerat. duschen, den lilla röda och lugn och ro förhoppningsvis ingen åska ikväll.

Det ser ju ut att dra i hop sej kl 16.45 + 25,5 grader.

1 kommentar:

  1. En sådan kväll blir det här på andra sidan vägen också. Fast jag ska virka kanter på lavendelpåsarna som annars är klara nu.
    Stackars Sigge, det är så besvärligt för dom med våtexem.

    SvaraRadera