söndag 19 juni 2011

Söndag.

I dag var jag bjuden till Häggvägen på sju-årskalas, Sigge har födelsedag och detta skulle ju firas med förmiddagskaffe. Jag fick ju in på ICA och köpa lite hundgodis och tuggknut. Jag var enda gästen så vi satt länge och pratade.

Precis när jag kommit hem kom Eilert och skulle tömma min dagvattenbrunn som det är lite krångel med och det var inte bara att tömma utan han fick lov att använda både röjsåg och häcksax för att komma fram, men nu är det gjort. Själv tycker jag att jag haft riktig tur med vädret och jag har klippt gräset. Jag är belåten just nu, jag får kanske klippa en gång till denna vecka om vädret tillåter men det är ju inte hela världen om det kommer regn och det är lika för alla.

Nu skall jag gå ut på balkongen och ladda batterierna inför midsommarveckan, det blir inga kalas här utan jag gör bara en enkel veckostädning, pyntar med blommor och så hoppas jag att jag kan få hem björkar till altanen. Midsommarafton hoppas jag att vädrets makter är med oss så att vi kan vara utomhus.

Sol ute kl 19.20 + 17,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar