måndag 13 juni 2011

Måndag

I morse när jag vaknade bestämde jag mej för att idag skall jag vara snäll både mot mej själv och andra, jag skall bara skriva goda ord på min blogg och inte risa några som jag gjorde igår, jag tar ingenting tillbaka utan jag sa som jag tyckte.

Jag var ute i trädgården på förmiddagen och sen var jag tvungen att göra mej iordning för efter klockan tolv skulle min syster komma. Hon skulle till Hagfors och besiktiga sonens bil. Förutom att det fanns lite bensin i bilen hittades inte handbromsen. Vi funderade men kom fram till att hon måste fråga på bilprovningen var den satt och det var en knapp att trycka på. Inte lätt för tanter att förstå sej på moderniteter. Efter bilprovningen var vi till HAMU och jag fick köpa "spindelben" så nu skall jag betala tillbaka de jag fick låna av grannen och till sist blev det ett ärende till Golfklubben i Uddeholm och där fick vi nästa påminnelse om att vi blivit gamla. Vi träffade en man som är härifrån och han kände inte igen oss, han var heller inte lik sej med dragen fanns kvar. Fy hur det blir.

Nu är jag mätt och belåten efter middagsmålet så nu skall jag gå ut och vattna mina blommor och tomater.

Mycket sol men kyligare kl 17.20 +20,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar