torsdag 16 juni 2011

Torsdag

Å mina vänner, om ni visste så belåten jag är just nu. På förmiddagen var jag till blomsteraffären och köpte varsin ros till Adam o Markus för de går ju ut nian idag, samtidigt kom jag ihåg att jag har pengar innestående hos KN så där blev det en jumper och en tunika. Grannen Bo har födelsedag så jag köpte även en blomma till honom och där blev det förmiddagskaffe.

Sen blev det jobba av. Lotta hjälpte mej med jordsäckarna och hon gjorde så fint inne i växthuset, nu är det rensat och ganska fint i rabatterna jag har planterat allt som skall i jorden förutom en stor kruka som jag skall ha salvia och mattram i. Det känns så bra att ha detta gjort, växterna är nu vattnade och vattentunna fylld.

Klockan nitton är det examen i kyrkan och därefter bjudning till fam Pettergård, i morgon är det examen för Emma så hon ska väl firas på något vis och så är det lille Ngon som har gått ut 0:an, han skall få ett kuvert med glasspengar av mej.

Nu får jag ge mej och försöka hyfsa till mej, duscha, fixa anletsdragen och peta bort jord under naglarna, jag kanske hinner lacka dem lite.

Ganska så fin dag, sol och moln, men i morgon skall det bli regn. Kl 17.00 +22,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar