söndag 1 maj 2011

Söndag 1:a maj.

Nu har det allt blivit ändring på temperaturen. Kändes riktigt kyligt idag vid morgonpromenaden. Här på Framnäs har det inte hänt något speciellt, hade ett kort besök på förmiddagen av en släkting, sen bjöd Lotta på kaffe och nu har jag nyss ätit middag.

Tänk så trevligt de yngre här på Framnäs verkade ha i går kväll med brasa, det hördes glada skratt, det kom fyrhjulingar och det verkade vara hög luft. Så roligt och jag hade bästa tänkbara utsikt från min veranda. Det var en riktig brasa och det kom rök från den fram på förmiddagen.


I dag har jag tittat över mina plantor och jag ser att de behöver planteras om i större krukor. Funderar på om jag skall sätta tomaterna i hinkar för de behöver ny jord, frågan är väl också om jag kan ställa dem i växthuset, i så fall måste jag nog ha en cupevärmare på om nätterna. Inte så kul det heller när elförbrukningen äntligen gått ner. Man får väga för och emot.

Nu är barnkoftan snart klar, hoppas att jag får den färdigstickad i kväll för nu är jag lite trött på den men jag tror att den blir bra och att den passar på den lilla flickan.

Idag har det väl varit varierande väder moln sol regn kl 16.20 +9,8 grader. Det känns nästan som om det skulle kunna komma snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar