lördag 7 maj 2011

Lördag

Idag var det vackra vädret tillbaka och jag har lite planer. Ingen ensampromenad idag, först skall jag köra Emma till Emtbjörk, de äldre är till Mora och hon ville inte följa med, bättre att vara hos kompis och mysa, och jag får också min beskärda del av mys med Sigge.

Vi har varit ute i stort sett hela dagen. Jag har köpt blomjord och plantjord så nu har mina små pelargoner fått flytta till ny jord i större burkar, Tomatplantorna ha också fått nytt kring fötterna och är nu satta i hinkar och gyllenbären är omsatta. Nu tar jag mej en fikapaus och samtidigt skriver jag på bloggen. Efter detta skall jag så lite tagetes och rosenvial. Vialen är flerårig och liknar luktärt, skall bli roligt att se om de lyckas för mej. Sen blir det väl att gå ut och plocka ihop alla leksaker som Sigge dragit med sej ut.

Var till Granngården i dag, jag behövde reservdelar till växthuset, en lucka eller ruta har lossnat och jag behöver några metalldelar som skall hålla rutan i ramen och om jag inte minns fel använde vi silikon eller något liknande och tätade med. Är det någon som kan tipsa mej var någonstans jag kan köpa dessa saker skulle jag bli glad.

Nu skall jag sätta mej i mina nya dynor på altanen och njuta av en kaffetår, det är inte ofta jag kokar mej kaffe när jag är ensam, men nu är ju Sigge här och han håller mej sällskap. Ha en trevlig eftermiddag/kväll.

Solsken + 19,6 grader kl 16.40.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar