tisdag 10 maj 2011

Tisdag

Nu skall jag berätta att jag sitter ute på altanen och skriver idag. Det är så ljuvligt och jag

år rätt bra. I dag gick jag till Nor, och det var riktigt varmt. Sen fick jag lov att duscha och fräscha upp mej för jag skulle klippas och slingas. Cornelia är ju alltid så glad, ja en riktig vitaminbomb, jag blir glad av henne.

Vi funderade på slingorna och kom fram till att idag får det bli ljusa slingor, har ju haft mörka en tid men nu när solen bleker så fick det bli ljusa. Klippningen fick bli ungefär den samma som tidigare, bort med slitna toppar och uppfräschning och jag är riktift stolt för jag kan börja ta håret bakom öronen. Så pass mycket hår har jag nog inte haft sedan jag var liten.

När jag kom hem var jag rejält hungrig och nu var jag tvungen att göra en sån här lchf omelett med bacon, champinjoner och purjolök, å så gott det var med sallat till och riktigt mätt blev jag. Antagligen blir nog den här matordningen i fel ordning, omeletten kanske skall ätas som frukost eller kvällsmat och i kväll blir det avocado med en röra av rökt lax och yoghurt men lite majonäs i. Hoppas att jag blir nöjd och att sockersuget försvinner och förhoppningsvis något kilo. Till morgondagen har jag stekt kotletter som nu puttrar i sitt spad tillsammans med lite soja och grädde tror jag blir gott med blomkål och broccoli till.

Underbart vacker dag ju nu kl 17.05 +23,8 grader.


Hör just nu på radion att det kan bli åska imorgon, nu börjar detta eländet men det kan ingen göra något åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar