tisdag 3 maj 2011

Tisdag.

I dag har jag faktiskt tagit ledigt från promenaden. Jag ville inte gå ut i detta tråkiga och kalla väder utan tog mej lov att lägga mej tillbaka och läsa i en bok. Det dröjde ingen stund förrän John Blund kom och jag somnade om. Det var riktigt skönt.

Jag har tvättat en maskin i dag men hängde kläderna inne eftersom det är så ostadigt men det skall inte stå på förrän tvätten är torr och strykjärnet skall fram, får dock vänta tills i morgon.

Jag köpte mej ju garn igår och menar mej att sticka en väst i naturfärgat lingarn, jag började lite i går kväll men garnet kanade lätt på stickorna och jag fick tips av Eva M om att trä- eller bambustickor skulle vara bra så nu har jag såna stickor att prova med , jag började med bambustickorna och det kändes bra så jag tar dem. Hoppas att min fanstsiväst blir bra för jag har ingen beskrivning och inget ögonmått men jag stickar på får vi se hur det blir.

Denna tisdag tycker jag har varit långtråkig, men man skall ha såna dagar för att uppskatta de som är bra, tur att jag har grannarna på södra sidan, det är bara att kvista över komockorna i hagen och sitta och prata lite skit, det lättar upp stämningen. Jag skall inte klaga, jag har bra grannar och vänner som tänker på mej och det är jag så tacksam över, det är bara jag som haft en grå dag och den är snart över i morgon är det nya förutsättningar och förhoppningsvis varmare i vädret.

Idag har det varit snöbyar, lite sol men mest grått och kallt kl. 17.25 +5,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar