tisdag 17 maj 2011

Tisdag

Äntligen, nu är den omtalade permanenten gjord. I minst tio års tid har jag gjort denna hempermanent och varje gång talar hon om för mej hur jag skall göra och inte göra. En gammal damfrisörska sätter man sej inte på. Lockig blev hon i alla fall så nu går det väl någon månad.

I dag skulle Pappa fyllt 98 år så jag har varit till kyrkogården med gula rosor och hos Stellan satte jag rosa.

Fick ett märkligt brev idag från Sientologkyrkan i Malmö. Mej veterligt har jag aldrig haft något med denna kyrka att göra, adressen är riktig med namnet, Siv Baldwin stämmer dåligt trots att jag heter Siv som tillnamn. I alla fall är de en dam som heter Sarah Wiener som 1979 skulle ha sålt en bok till mej som heter "En ny syn på livet" och nu undrar hon hur boken var för mej personligen. Tänkte lägga brevet i ett kuvert och skicka tillbaka men min syster tycker att jag skall tejpa ihop det och skriva adressaten okänd, så får det nog bli men jag kommer att tillägga att jag inte vill brevväxla med denna "Kyrka". Brevet är skrivet på engelska.

Efter denna regniga förmiddag är det ju riktigt fint och jag funderar på om jag skall kunna få hål i marken och kanske kunna sätta ner någon buske.

Bokspegeln har kommit idag, blir så sugen på att köpa några men jag får nöja mej med en, jag har bläddrat igenom och tror nästan att jag redan har bestämt vilken jag vill ha.

Solig just nu kl 16.05 +17,2 grader och det har kommit ca 5 mm regn.

Kom precis på att jag kan inte börja plantera idag, det skall ju mätas upp och planeras, man får inte gå för fort fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar