onsdag 4 maj 2011

Onsdag

I dag känns det som om det är lite bättre fart i mej. Vid morgonpromenaden bestämde jag mej för att åka till Torsby och titta på dynor till utemöbeln.

Vilken tur jag hade det fanns 5 st enfärgade dynor med hög rygg och gjorda i ett kraftigt tyg. Jag blev så belåten och nu är det snart fixat därute, men dynorna till baden-baden ser ju inte så förfärligt fräscha ut men de får gå ett år till. De vita plastmöblerna och armstöden är ju för tråkiga men nu har jag köpt mej plastmöbeltvätt å nu skall jag försöka få dem rena.

Tittade lite på blommor vid Frykenhallen men det snöade när jag kom till Knappåsen och det kändes för tidigt att köpa till lådorna, de hade riktigt fina pelargoner för 19 kronor styck. Nej, det var för kallt och stackars människor som står ute och säljer.

Nu på eftermiddagen verkar det vara lite varmare och nu skall jag hänga ut en vittvätt.

Jag har väl sagt att det är en fasantupp här hos mej, men hur väl den lyckas gömma sej. I går kvällningen hörde jag honom när jag var i badrummet och det dröjde en stund innan jag fick ögonen på honom. Han är verkligen ståtlig men hans läte är förskräckligt, nu har jag i alla fall ställt ut fågelfrön till honom så jag får se om han äter. Burken var nästan tom i morse men han har nog haft hjälp med ätandet.

Jus nu skiner solen här och kl 16.20 är det 12,1 grad varmt. Det kanske vänder nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar