måndag 30 maj 2011

Måndag

Skönt att det är vardag igen och att man kan starta gräsklipparen och skingra alla gråa tankar. På gräsklipparen måste man vara koncentrerad, tid för tankar finns och där kan jag känna mej nyttig trots att jag inte utför något kroppsarbete. När jag började klippa var det så kallt så jag hade luva och jacka på mej, men efter en timme blev solen riktigt varm och blåsten avtog lite så det var riktigt skönt.

I dag har jag fått en bok från bokklubben, Den långa vägen hem av Robin Pilcher jag har läst en bok av honom tidigare och den tyckte jag om, tycker mycket om hans mor Rosamunda Pilchers böcker, så nu ser jag fram mot att börja läsa den här.

Jag tycker inte att det är någon vidare fart i mitt växthus, tomaterna växer ju och tagetesen är väl 5-6 cm långa, inte mycket tycker jag och pelargonerna är heller inte stora, det är kanske lite kallt åt dem. I morgon skall det tydligen komma in ett riktigt åskväder över oss säjer de på radion och därefter skall det bli varmt. Värmen behöver vi men åskan kan hålla sej på avstånd, hoppas att det går över under dagen för på natten är det ganska så otrevligt.

Nu skall jag ta mej en dusch, krypa in i något mjukt plagg och sätta mej och läsa i Hänt Extra om bl a vår flickjägare till monark.

Solen har visat sej hela dagen, blåsten vill inte ge med sej men tempen +18,5 gr kl 17.20 visar ju lite mer än den senaste tiden.

Tack goaste Emma P för det fina du skrivit på FB jag är så tacksam att du och Adam var här och fick ta avsked, Tack för att du finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar