måndag 16 maj 2011

Måndag

Tänk att jag missade regnet i natt. Jag har nog för ovanlighetens skull sovit som en stock. Blev riktigt förvånad över att det var stora vattenpölar, för övrigt var morgonen som vanligT.

Eftersom jag fick återbud på permanenten idag så har jag varit ute och petat lite i jorden. Jag har planterat klematis och påskliljor så fick jag för mej att jag skulle ha en humle, Granngården har sålt slut med på Risberg fanns det så det blev en resa dit. Å du milde så mycket vackert det fanns, både ute och inne. Jag tycker att det är för tidigt att plantera i lådorna men nog var det frestande.

Jag har köpt mej buskar,Buxbom, det var 6 i förpackningen men jag måste nog ha en låda till, tänker plantera dem rund verandan, får se om jag orkar skotta själv eller om jag måste be om hjälp, man vill ju försöka själv, detta blir morgondagens problem.

Nu skall jag i gå ut och plantera humlen när jag fått med lite kvällsmat.

I eftermiddag riktigt fint kl 19.30 + 14,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar