lördag 14 maj 2011

Lördag

Vaknade riktigt tidigt idag och först och främst hämta NWT och DN. Kikade igenom tidningarna och tog en liten promenad innan frukost, det är korsordet i NWT som drar. Löser en stund men upptäcker att Eilert är härutanför och donar. Han var här och putsade på kanoten som de köpt.

Hur som helst så behövde jag inte anlita Johnny M till byte av lås, Eilert var i väg och köpte en ny kolv och nu är detta bekymmer ur vägen. Lotta och vovvarna var också hit och nu är alla mina växter ute i drivhuset. Nästa vecka skall jag skaffa hem mera jord för jag skall så lite sallad och sätta lök.

På förmiddagen var jag till Granngården, så mycket folk som där var, jag köpte mej en klematis och en tuva gräslök och så blev det några små blommor som jag satte på mamma o pappas grav. Penseerna där har blivit så fula så jag tog bort dem. På väg in träffade jag Vanja Hallstensson, vi hade jättemycket att prata om och på väg ut träffade jag två tidigare arbetskamrater med makar så där blev nästa anhalt. Efter detta var jag till Stellan och gjorde iordning en liten rabatt och satte ner de penseer som jag har haft i en korg. Tror de står sej bättre i jorden. Om några veckor skall jag plantera ordentligt.

Hemma igen efter ett par timmar, nu blev det till att laga mat, lösa färdigt korsordet i NWT och sen blev det sticka av en stund. Funderar på att göra mej en liten tur till Segenässätern eller kanske det blir en tur runt sjöarna i eftermiddag.

Solen värmer när den tittar fram och kl 16.45 är det 17,4 grader. Inte så illa. Håller en tumme för Eric Saade i kväll.















et

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar