måndag 23 maj 2011

Måndag

I dag har jag en hel del att uträtta enligt min agenda. I denna kalla morgon tog jag bilen och hämtade tidningen så att jag har något att läsa till frukost.

Apoteket var första anhalt och sedan Granngården för inköp av flera Buxbomplantor, hem igen Lotta kommer in med härliga månadstidningar och en DVD-film som jag fått av en dansk jägare. Jag kan ju se på film numera.

Lite lunch och sedan till Hamu-Glas för att hämta takskivan till växthuset, plattan blev dyrare än jag trodde för den var inte klar och jag skulle få vänta fyrtiofem minuter, och där kom skillnaden, vad jag gjorde var att åka till Risberg och det gick inte med mindre än att jag handlade lite oplanerat, så nu tror jag att jag har blommor till amplarna på altanen.

Hemkommen blev det att kliva upp på gräsklipparen och fortsätta gårdagens klippning, har lite ved på baksidan av huset och det har rasat en del så jag har plockat upp så nu är jag både trött och hungrig. Nu blir det först matlagning och sedan en välbehövlig dusch och ingen vet jag kanske kryper i morgonrocken.

Sol och moln om vartannat och detta evinnerliga blåsväder tempen kl 18.15 +15,4grader. 10 mm regn kom det här i går kväll och natt.

1 kommentar:

  1. Blir fint med solgult i amplarna. Här går det i lila o rosa denna vår.

    SvaraRadera