fredag 6 maj 2011

Fredag.

I morse när jag vaknade till detta gråa trista väder tyckte jag att det skulle göras något för att lätta upp stämningen. Först morgonsysslor och en promenad. Tyvärr blev jag sugen på något gott kaffebröd och då kom jag på att de fanns något att fira,
Bo på Framnäs har varit i vedklyven och fått en sårskada på ett finger och måste sys, det var ju något att fira att fingern var kvar så jag åkte och köpte en Prinsesstårta och sen hade vi kaffekalas. Det lättade upp stämningen betydligt.

Handla. Lovade Lotta att köpa rundstickor nr 8 åt henne, det skall bli roligt att se när västen kan bli klar, kanske går det fort.
När jag var inne på garnaffären kom jag att tänka på hur det gått med Löfgrensböckerna i kommunhuset, Lotta och jag pratade lite om detta och det har inte framkommit vilken lösning det blev.Jag tycker nog att det måste finnas någon liten undanskymd plats för böckerna och att allmänheten om intresse finns skall kunna sätta sej ner och se i dem, men det är min åsikt hemma vid köksbordet.

Sen ICA, det börjar så smått höras några främmande språk, kan det vara möjligt att semesterfolk börjar komma hit. Semesterperioderna börjar ju tidigt så det är alls inte omöjligt. Själv tycker jag att jag har ständig semester och latmasken har tagit ett hårt grepp om mej. Hur skall detta sluta, tar mina promenader, sköter det lilla hushållet jag har, ibland tycker jag inte att jag sköter det alls, men men...

Nu är det fredag igen, veckorna bra flyter iväg, jag har inga planer inför helgen så den går nog i lättjans tecken som vanligt. Men nu tycker jag att solen försöker tränga sej fram och hoppas att vi får en någotsånär fin helt. Kl 16.10 + 12 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar