lördag 21 maj 2011

Lördag

Efter att jag har varit datorlös i två dygn blev det för svårt att vara utanför yttervärlden, abstinensbesvären tror jag var större än när jag slutade röka, därför blev det ett besök hos Edgrens. Nu är min Samsung R730 installerad med dotters hjälp och jag har till och med lagt in en faktura för betalning. Nu är jag så nöjd och belåten, ordningen är återställd.

En sak måste jag erkänna, jag har gjort en hel del. Jag har städat gillestugan och källaren för övrigt, så mycket damm det blir. Har även försökt göra lite fint i badrummet, bytt gardin och lagt på "orientaliska mattor" som jag köpt på PEKÅs för en billig peng, det blev lite fräschare. Min tvättkorg är i stort sett tom, vilket underbart blåsväder för att få tvätten torr, allt är struket och på sin plats.

I dag är det kosläpp på Framnäs. Man ser när djuren kommer att det verkligen vädrar vårluft, tänk så skönt för dem att få röra sej på dessa stora ytor. Sigge, som är hos mej i dag får inte gå ut själv för ett, tu, tre kan han vara ivägen för transporterna, han funderar nog vad som händer men djuren har han sett.

I går kväll stickade jag färdigt framstycket på den lilla tröjan och började på det andra, tittade samtidigt på "Så ska det låta" ingenting annat att se på men nu tycker jag att programmet har pågått för länge, lika år efter år, nu är det väl strax sommaruppehåll för dessa program men till hösten längtar man kanske efter dem.

Nu är jag också trött på blåsväder. Tempen är väl ganska normal med det är kyla i vindarna. Sol och moln om vartannat kl 15.25 är det 17,7 grader.
.

1 kommentar:

  1. Så roligt med en NY dator i huset. Hoppas du kommer att trivas med den.
    Jag syr änglar nu jag. Köpte in ett nytt mönster i morse. Spännande att se hur de blir.
    // Ha en fin kväll

    SvaraRadera