fredag 27 maj 2011

Fredag

Vaknade upp till denna grå regniga dag och känner mej inte helt överens med mej själv. Jag har varit vaken i natt och då kommer alla dålig tankar, jag blev irriterad på mej själv för att jag är så "flat", faller till föga för minsta lilla och har så svårt av säja ifrån. Ibland kommer denna känslan av att jag inte ställer upp och det är en dumhet av mej att tänka så för det behöver jag inte. Det är ju bara att säja ifrån, men där är ju dilemmat att jag vill att livet skall flyta på för andra och glömmer att jag själv skall ha det lugnt och skönt och göra det jag vill. Skönt att få ladda ur sej men det är inte slut med detta, ett måste i dag, jag skall till Torsby och plantera en morsdagsblomma. Sen ringer kusin, undrar om jag skall till kyrkogården i morgon för i så fall vill hon med, hennes bror skall till Sunne och besiktiga en husvagn och kan nog inte följa med. Visst säjer jag skall jag följa med dej dit. Nu var jag där igen och jag blir förargad på mej själv för egentligen vill jag inte, jag vill gå till gravarna i lugn och ro och inte för att passa upp någon.

Fy så stygg jag är idag men när vädret är dåligt kan väl jag få känna mej dålig det är ju bara jag som får lida för det. Hoppas att livet känns bättre i morgon, men i dag skulle jag önska att jag vore morsk och återigen ta upp en diskussion och göra ett avslut, det skulle göra livet bra mycket lättare.

Såna dystra tankar roterar i min hjärna dag, just nu strilande regn +11,6 grader kl 17.35.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar