söndag 15 maj 2011

Söndag

Nu tror jag bestämt att det gått troll i mitt växthus. I fredagskväll var Eilert här och satte i luckan och det fungrade utmärkt tills jag kom hem för en stund sen och då låg luckan ute på gräsmattan. Nu blir det till att försöka leta rätt på klämmorna också. Kanske det är säkrast att jag tar in plantorna igen ifall att det blir regnigt och kallt. Ledsamt.

För övrigt har Fredrik och Eilert varit här och satt in plåten till kaminen tillbaka och fixat lite annat, och Emma, som är så duktigt har klippt nästan allt gräs. Tur att jag har hjälp. Mari och jag satt och pratade mest hela tiden och så blev det ju kaffe och saft förstås.

Gräslöken har jag satt i jorden och nu har jag utblommade påskliljor som också skall sättas ner, de lökar som jag satt tidigare år blommar så vackert nu.

När jag var ute och gick i morse kom det en riktig regnskur så jag var rejält blöt och kall när jag kom in så det fick bli en varm och skön dusch, i övrigt har jag latat mej, men i morgon får vi ta nya tag och då tror jag bestämt att det blir en permanent på kusin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar