lördag 28 maj 2011

Lördag

I dag vaknade jag med ett lite bättre humör än igår. Jag har sovit riktigt bra, brukar bli så efter några vaknätter.

Å så var det dags för marknad, kallt och blåsigt,inte särskilt inbjudande men jag har gjort mej en vända. 159 kronor gick turen på, köpte mej ett par tygskor för 100:- och ett tyg för 59:- som jag skall sy kuddar av till altanen. Som vanligt går jag en vända och inte såg jag något som jag behövde. Det jag såg var att det var mycket mindre med knallar i år, det är ju synd för folk var det ute, nästa år kanske det kommer mer knallar men då kanske kunderna inte kommer hit.

Våra motorburna ungdomar gjorde i allafall allt för att synas och höras och förhoppningsvis imponera på folk, att åka fram och tillbaka skrika, spela hög musik och tuta är väl ganska barnsligt, de ser ju faktiskt vuxna ut. Hoppas att de har haft en jätterolig dag.

Nu är jag hemma i lugnet igen, har fått mej mat och just nu skulle det vara riktigt skönt att lägga huvudet på kudden och läsa en stund men det går nog inte för jag somnar väl.

Växlande molnighet,minimalt med sol hittills kl 16.30 + 14 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar