torsdag 1 mars 2012

Torsdag

Ni som läser min blogg ser att jag har blivit vilsen och har 2 torsdagar denna vecka, vet inte vad jag tänkte på men så blev det.

Så dimmigt det var i morse men det syntes ändå att solen fanns bakom. Jag började min arbetsdag med att sortera tidningar som Lotta skulle få och så en kasse till Mari och Fredrik. Jagvet att jag köper för mycket veckotidningar men det är mitt nöje. I alla fall så samlade jag ihop en hel massa skräp som skulle till soptippen eller vad det nu heter, lastade in skräpet + 2 sopsäckar med ris och när jag kom till tippen fick man inte slänga ris där så nu är sopsäckarna med hem tillbaka.

Det var så fint ute att jag tog mej en spaktur efter gammelvägen mot Våle men det är nog en tidsfråga när man måste fram med stövlar och stavar om man skall fram den vägen. Lotta och jag skulle fika så när jag kom hem satt hon på timmerstugans veranda, det var så varmt och skönt så där satt vi tills vi blev kaffesugna. Det blev kaffe och munkar ute på balkongen med ansiktena vända mot solen. Nu känns det faktiskt att solen har lyst på kinderna, det hettar lite.

I morgon blir det penséer för det var såna jag såg, kollade idag men då var det lunchstängt. Nu skall jag bädda med rena lakan i min säng, skönt att kojsa nyduchad och med fräscha lakan.

1 mars, ytterligare en härlig dag, nu går jag ut och sätter fjädrar i mitt ris på verandan för tempen visar 7,7 grader kl 17.10 och då kan man vara ute en stund till. 4 pelargonfrön har grott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar