fredag 30 mars 2012

Fredag

I dag har jag haft en lugn dag, ingenting förutbestämt, men jag har sorterat bort tidningar, dagstidningar i en påse och veckotidningar i en annan och jag har varit till containern med skräp. En kasse med skvallertidningar har jag lämnat ifrån med och i stället fick jag en hund med mej hem. Han vill andas lantluft och det levererar han själv också,måste vara något dåligt i hans mage, inte för att han ser ut att må illa själv när han ligger raklång på kökssoffan med det får nog bli en riktig vädring när han åkt hem. Han pyser riktigt illa.

Jag har en gammal motionscykel stående ute på altanen till ingen nytta och jag har tänkt att försöka få den bortkört, men så kom tanken att varför motionerar jag inte på den, trots att den är riktigt gammal fungerar t o m hastighetsmätaren. Jag satte mej upp på cykeln och trampade 3 km på en liten stund. Tänk att jag är så bekväm när det är så en bra plats där ute, jag är ju oberoende av vädret, bara att se till att man är rätt klädd så skulle jag kunna sitta där ute och trampa mitt i vintern´.

Klockan är nu 18.15 tempen visar + 4,8 grtader och det snöar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar