onsdag 28 mars 2012

Onsdag

Idag har jag bestämt mej för att åka till Vårdcentralen för provtagning innan jag skall röntgas nästa vecka, det blev även ett besök på apoteket och så var jag in på Evas garn för att köpa en påskpresent till en tjej.

Sen blev det ett besök hos en gammal arbetskamrat för jag skulle betala henne några kronor, vi har nämligen haft en affär ihop och det blev förrmiddagskaffe på Grinnemovägen.

Ja så blev det lite eländigt för mej med de nya gardinerna, jag tyckte att jag räknade ut detta så bra, men icke heller, det fattades l dm på kappans bredd, jag tog saxen och delade kappan på mitten , fållade och satte upp dessa bitar med jalusier nertill, jag är ju inte direkt belåten men det får väl gå, med ett glaspåskägg i öppningen får det duga.

Jag är på gång med att flytta kökssoffan och bordet, som jag har det nu tycker jag att det blir lite trångt ibland och lite ombyte förnöjer. Det kanske blir morgondagens arbete.

Ett litet vårregn har det kommit idag och ganska kyligt har det varit men nu i kvällningen kom solen fram och himlen är blå kl 18.20 +8,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar