tisdag 27 mars 2012

Tisdag

Tänk så bra det är att ha ett litet eget arbetsrum. Jag köpte mej ju köksgardiner i går och nu skulle det sys. Jag bestämde mej till slut för kappa och jalusi och spets i kanterna. Nu är jag strax klar
skall bara sätta på spetsen på kappan, men nu är det så att jag har inte bestämt med för hur bred den skall vara så jag får väl hänga upp och prova. Roligt är det i alla fall och när jag har det här lilla krypinet så är inte köket fullt av tyger och trådar.

Det man inte har i huvudet får man ta ur bensintanken, i morse när jag skulle iväg och mata fiskarna upptäckte jag när jag skulle låsa upp dörren att jag inte hade någon nyckel med mej. Bara att vända hem igen, hämta nycklarna och tillbaka, jag åkte förbi Lotta och hundarna fyra gånger på mindre än en halv timme.

I dag har jag unnat mej en onödig sak, jag har köpt två glasägg som fönsterdekoration, det ena fick Lotta, jag tyckte att de var så fina och jag är lite svag för glassaker.

Vädret har ju varit varmt och skönt i dag och kl 18.30 är det 15,5 grader varmt.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar