tisdag 13 mars 2012

"Tisdag





Vaknade riktigt tidigt, läste en stund men gick upp jag kände mej sugen på att städa upp lite kring mej samt tvätta en vittvätt. Jag har ju varit så trög på morgnarna en längre tid så idag tyckte jag att förmiddagen var lång, jag hann med så mycket

I går eftermiddag efter Torsbyresan var jag så slö, jag bara vattnade blommorna och satt och stickade. Sen var det ju TV, familjen annorlunda, undrar om de är lika tålmodiga i vardagen

Jag skulle ha permanentat kusin förra veckan, men min kropp ville inte och nu har jag skjutit upp detta till den här veckan och nu är det ett måste, endera skall jag säja nej eller permanenta tanten. Jag vill gärna dra ut på saker som jag inte tycker är så roligt, undrar varför jag lovar saker som jag alls inte vill göra jag vill innerst inne inte göra någon ledsen med mitt nej. Funderar på varför jag är sån.

Jag mår nog bäst när jag går här hemma och donar, nu på eftermiddagen har jag flyttat om ett par tavlor och köpt mej en bukett rosor till vardagsrummet, jag har suttit på balkongen ett bra tag och börjat läsa "Sluta älta och grubbla" skriven av en psykolog och psykoterapeut, får se om jag kan få någon förklaring varför man går och grunnar på tråkigheter och biter sej fast i dem.

Vackert väder kl 17.05 + 8 grader. Helt plötsligt blev det hastigt lite ändrade förhållanden här, Bosse (vovven) kommer i morgon i stället för nästa måndag?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar