fredag 9 mars 2012

Fredag

I dag är det en konstig dag, svåger Tor blir begravd i Södertälje och jag hade inte möjlighet att vara med för jag hade röntgentid på sjukhuset och jag kunde eller ville inte skjuta på detta för jag har tid för läkarbesök på måndag, hade jag inte åkt idag kanske jag fått vänta länge på läkarbesöket.

Mitt röntgenbesök var snart avklarat för jag fick komma in tidigare än bestämt så 11.35 var jag klar. Jag hade ingen lust att gå i några affärer så det blev bara ett besök på Toria där jag helghandlade och åkte sen hem till Lotta och vi tände ljus för Tor och våra kära, drack sen en kopp kaffe och åt en semla.

Jag har haft en lugn och stilla dag, det enda som gnager är oron för hur röntgenbilderna ser ut, hoppas att det ser bra ut.

I dag upptäckte jag att herr koltrast har en fru med sej också, honan var mörkbrun och hennes näbb var mer grå men storleken var ungeför den samma, de satt här ute och mumsade på äpplen.

Fredagkväll strax, kl 18.15 + 4.2 grader och så mulet det kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar