torsdag 8 mars 2012

Torsdag

Äntligen kom snön så att den kalla vinden försvann, när jag tittade ut i går kväll var det full verandan med nysnö. Framöver kommer det säkert "gökdôtter", så det är nog inte sista snön för säsongen.

Idag har jag inte presterat mer än nödvändigt,vädrat sängkläder, bäddat och lagat mat. Snön får tina bort själv och jag har bara sopat på trappstegen. Så kan en dag vara här, men förmiddagskaffet intogs hos Siv som ringde och undrade om jag ville komma dit och nu har jag varit ute i stugorna varje dag den här veckan. Det får bli nya tag nästa vecka.

I dag har det varit så mycket småfåglar här och de äter så mycket frön och nötter, en koltrast har börjat husera här och han är inne på altanen ibland. Jag såg några små "skitar" som jag inte kunde förstå vem som lämnat på golvet men Lotta kom och vi konstaterade att den var koltrasten som lämnat visitkort. Nu har jag lagt ut äpplen så får vi se om han äter dem men skatorna kommer säkert och tar halvorna.

I morgon blir det en tur till Torsby och ev. så helghandlar jag där för det är kul med lite ombyte.

Snö och mulet hela dagen kl. 16.15 -0,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar