torsdag 22 mars 2012

Torsdag

Jag har ett "måste" framför med varje dag nu i drygt 2 veckor för jag är nämligen fiskvakt, inte alls betungande med det skall göras, men det är väl inte så dumt att ta sej en liten tur varje dag. Nu trodde jag att den beställda kameran skulle komma idag, men inte, det blir att vänta ytterligare en dag.

Vilket underbart väder vi har, på eftermiddagen sken solen fortfarande på min altan och jag klädde mej med jacka och en tunn luva och en pläd att sitta på, det drar nästan alltid här ute och jag är rädd för att inte ha nog på mej, så länge isen är kvar på sjön ska man inte klä av sej förmycket har jag fått lära mej.Jag satt ute och läste färdigt "Sluta älta och grubbla", och inte kan jag förstå mej på denna bok för jag upplevde att det var ett enda ältande från pärm till pärm.

När jag satt här ute kom jag att tänka på hur bra jag bor. Just ingen trafik efter byvägen här, 75 meter ut till Torsbyvägen och 3 kilometer in till Kyrkheden. Jag kan gå här ute och skrota och se ut hur som helst, när jag sitter på balkongen är det ingen som ser mej och ute på altanen är det också ganska insynsskyddat när alla björkarnas löv slagit ut, men jag ser när grannarna kommer i sin bil eller några är ute på promenad,jag både ser och hör bilarna ute på stora vägen och grannarnas gräsklippare puttrar ända hit. Roligt skall det bli när Wigrens kommer, då händer det alltid något.

Vackert även denna dag kl 19.20 + 10,8 grader. Jag har problem i stort sett varje eftermiddag eller kvällning med mitt mobila bredband, ringe Telia i kväll och det var kö, väntetiden ca 62 min. så det var bara att avsluta samtalet och invänta anslutning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar