onsdag 29 februari 2012

Torsdag

Idag var jag vaken tidigt och pigg som jag var kastade jag mej på sparken och iväg efter morgontidningen. Det går verkligen lätt med spark här fortfarande men ute på stora vägen är sparkföret förbi säkert för detta år.

Två tvättmaskiner har avverkats i dag samt lite handtvättade jumprar som hänger ute på verandan för tork.Det är lika härligt varje vårvinter att hänga lite tvätt ute och som doftar så gott när de kommer in.

Nu har jag plockat bort allt gran- och tallris på balkongen och altanen, jag tycker att det är väldigt tidigt men det känns som om våren är på väg trots att det bara är sista februari och i morgon kommer nog fjädrarna i. Kul med något som lyser upp verandabordet.

Jag tog mej en liten sparktur norrut idag och sen till min gjädje fick jag besök av en fd arbetskamrat, hon blev ensam för några veckor sedan och jag hade tänkt åka till henne men avvaktade lite. Det kan bli jobbigt när det kommer för mycket folk. I dag kändes det riktigt bra att träffas, få prata i lugn och ro över en kopp kaffe. semla och glass. Vi gjorde upp om att träffas tillsammans med våra handarbeten och prata bort en stund.

OBS! 2 pyttesmå pelargonskott har visat sej. Bra. Ytterligare en vacker dag, hur skall det bli när bakslaget kommer för det gör det ju, men i alla fall tyckte jag mej se penséer hos Ekshärads Blommor idag. Kl 17.30 +4,5 grader. God afton mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar