måndag 26 mars 2012

Måndag

För ovanlighetens skull var jag inte trött i går kväll och jag var uppe ovanligt länge men i morse var det annat. Jag hade klockan på ringning för jag ville komma upp i tid och försöka få lite andra vanor. Det var med tvång jag klev upp. Här gick jag i morgonrocken, dammsög, dammtorkade och donade lite med tvätt tills det var dags för dusch och hårklippning. Tack goa Cornelia för allt du gjorde med mitt hår idag. Jag känner mej jättenöjd.

Jag har "köft" mej gardintyg idag. De smårutiga som jag tänkt på så länge får jag nog glömma för det ser inte ut att finnas, men jag fick tag på ett annat tyg som jag nog kommer att trivas med, enda dilemmat är om jag skall göra längder eller en kappa med ganska breda jalusier. Vi får se när jag tar fram saxen.

När jag sitter här och skriver ser jag att "pyromanerna" i Mossberg är på gång. Det är våreldar på flera ställen, den här lite mulna dagen passar perfekt för att bränna gräs.

I dag har jag sett tranorna här för första gången i år, bofinkarna har kommit och lite andra vårfåglar har anlänt.

Inte speciellt soligt idag men ganska så varmt, klockan 18.25 + 12,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar