tisdag 20 mars 2012

Tisdag

Väldans vad snö det var i morse, men på något vis kändes det att den inte skulle ligga länge. Underbara solen kom fram och tog bort eländet.

Nu har jag bytt jord på alla blommor som jag skulle byta på så nu blir det nog bara någon top-dressing här och där. När jag var ute och plockade körsbärsris idag så
tittade jag till påskliljorna och de har kommit upp några centimeter. De är så vackra när de blommar under körsbärsträden, hoppas att gullvivorna ochså kommer igång snart.

Det är ju vårdagjämningen i dag och jag hörde om detta på radion och tänk att jag blev så sugen på våfflor med sylt och grädde så jag stekte några stycken och det var riktigt gott.

Jag gjorde mej en tur med bilen idag och åkte förbi Föskefors, där var fantastiskt mycke med kanadagäss på gärdena, nästan äckligt mycket, sen kom jag till Nor och där fanns sjöfåglar av alla de slag. Nu väntar jag på min kamera som jag beställt så att jag får börja fotografera ute i naturen.

Jag har fått en hälsning genom datorn från syster Annica att de har det bra i Spanien men det har regnat idag, svåger och svägerska finns uppe i luften någonstans och är på väg till Thailand, själv ser jag fram mot att ta emot våren här hemma för det säjs att det skall bli varmt och skönt några dagar.

Kl 18.25 är det +5,6 grader, nu skall jag läsa Vecko-bladet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar