tisdag 6 mars 2012

Tisdag

Idag har jag planterat om mina tomater, hoppas att det känns skönt för dem att få större utrymme för sina rötter och framför att att få mera näringsrik jord. Pelargonerna kommer så fint men de får vänta lite med sin omplantering.

Jag tog mej en sparktur vid lunch, det är fortfarande så isigt och det går hur lätt som helst så man kan knappast säja att man motionerat,men jag skall kolla om Veckobladet kommit sen och då tar jag stavarna och går en liten promenad söderut.

Blommorna har fått sej en översyn idag och jag har börjat att ge dem näring, sen kom dammsugaren fram och dammtrasan, förstår inte att det blir så dammigt av bara en person. Fönstren är inte direkt så fräscha heller men det bryr jag mej inte om, det får lov att bli bra mycket varmare innan de skall rengöras.

Så får man väl lov att gratulera Carl-Johan Bergman till en liten dotter, det var väl en VM-medalj som heter duga, skall bli kul och se om han åker tillbaka till tävlingarna.

Mulen förmiddag men solen lyckades komma fram och det har varit en fin eftermiddag kl 17.05 +0,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar