söndag 18 mars 2012

Söndag

När jag vaknade vid sju i morse tyckte jag att det verkade grått och mulet ute så jag tog mej en teskvätt och unnade mej att läsa en stund och rätt som det är kommer solen. Underbart! I dag har jag planerat att plantera om mina små söta pelagonier i större krukor och visst har jag gjort det, men blomjorden tog slut så en planta får stå kvar i sin lilla potts. I går när jag såg till plantorna märkte jag inte att clementinkärnorna hade grott, i dag var de säkert drygt 1 cm höga, tänk att det inte märktes något igår. När jag ändå höll på med blomjord så sådde jag en påse med lobelia och det var minsann inte det lättaste, jag tror fröna var finare än snus, skall bli roligt att se var i sålådan det ev gror.

Jag blir riktigt sugen på att plocka fram tuppar och kycklingar, hänga lite småhöns och påskägg i riset, jag tror jag skall plocka fram dekorationerna i kväll och i morgon tar jag kvistar från körsbärsträdet och sätter i min kopparkokare, jag har väl några hönor och tuppar som jag sätter på altanbordet, jag är inte så mycket för påsken men lite vill jag ha framme.

Ibland, ganska sällan kan jag känna mej utnyttjad, av kusin, hon har en förmåga säja saker som: vilken tur att du kom då skall du få göra..... eller som i fredags: Ja, jag skulle ju haft påskris, men det finns det väl inget här på Körkhea, det vore lika så bra att hon sa: vill du vara snäll och plocka lite björkris åt mej. Jag gör det så gärna men ibland känns det bättre om man blir tillfrågad. Nu skriver jag som om hon vore till ett stort besvär för mej, men så är det inte, det är jag som inte är på bästa humöret.

Nu är det mörkt ute efter en jättefin dag, kl 19.20 +0,8 grader, säkrast att jag tar in mina blomkorgar från altanen annars kanske de är frostnupna i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar